»اطلاعیه :
انجمن دانشگاهی توسعه علمی و فرهنگی عتبات عالیات

سفر عرفه ۱۳۹۶

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم

هجدهمین سفر پیاده روی نجف کربلا- عرفه  ۱۳۹۶

قال الصادق علیه السلام: إِذَا كَانَ يَوْمُ عَرَفَةَ نَظَرَ اللَّهُ تَعَالَى إِلَى زُوَّارِ قَبْرِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ ع فَقَالَ ارْجِعُوا مَغْفُوراً لَكُمْ مَا مَضَى وَ لَا يُكْتَبُ عَلَى أَحَدٍ ذَنْبٌ سَبْعِينَ يَوْماً مِنْ يَوْمِ يَنْصَرِفُ

امام صادق علیه السلام می فرمایند: وقتى روز عرفه فرامى‌رسد، خداوند متعال به زائران قبر حسين بن على-عليهما السّلام-نظر [رحمت]مى‌كند، ‏و خطاب به آنان مى‌فرمايد: بازگرديد در حالى كه گناهان گذشته‌ى شما آمرزيده شده است و از روزى كه زائران بازمى‌گردند تا  ٧٠  روز براى آنان گناه نمى‌نويسد.

انجمن دانشگاهی توسعه علمی فرهنگی عتبات عالیات در نظر دارد، با عنایت اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) پنجمین سفر پیاده روی نجف تا کربلا،  ویژه دانشجویان و طلاب و فارغ التحصیلان را در ایام عرفه برگزار نماید.

 

اطلاعیه شماره ۱۱:

 

لیست شماره تلفنهای ایران و عراق مسئولین  در اینجا قرار گرفته است

 

 

اطلاعیه شماره ۱۰:

 

کلیه زائران لطفا در سفر یک عدد صحیفه سجادیه کوچک همراه داشته باشند

 

 

اطلاعیه شماره ۹: اعلام لیست زائران به تفکیک اتوبوسها

 

اتوبوسهای خواهران:  اتوبوس شماره یک      اتوبوس شماره دو     اتوبوس شماره سه

 

اتوبوسهای برادران:    اتوبوس شماره چهار    اتوبوس شماره پنج     اتوبوس شماره شش 

 

اطلاعیه شماره ۸: نحوه دریافت کوله

کوله های متحدالشکل انجمن برای کلیه زائران شهرستانی اعم از خواهران و برادران ارسال و هزینه ارسال تا ترمینال پرداخت شده است. هر گونه هزینه حمل کوله از ترمینال تا درب منزل و همچنین تاخیر در دریافت کوله که منجر به دریافت هزینه نگهداری در انبار ترمینال می گردد بر عهده خود زائر می باشد.

کوله های زائران تهرانی (خواهران) در جلسه توجیهی تحویل داده شده است در صورتی که افرادی هنوز موفق به دریافت کوله نشده اند می توانند روز شنبه ساعت ۳ تا ۶ به دفتر انجمن واقع در میدان فلسطین، خیابان فلسطین، نبش فتحی، ساختمان پزشکان ۳۵۷، طبقه ۵، واحد ۳۷ مراجعه نمایند.

برادران تهرانی برای دریافت کوله می بایستی به دفتر انجمن مراجعه نمایند. لذا ابتدا با شماره ۶۶۹۶۳۰۵۹ تماس گرفته و در صورتیکه برادران حضور داشتند به دفتر انجمن واقع در میدان فلسطین، خیابان فلسطین، نبش فتحی، ساختمان پزشکان ۳۵۷، طبقه اول، واحد ۷ مراجعه نمایند.

 

اطلاعیه محل تجمع:

اعلام زمان حرکت، محل تجمع و نحوه دسترسی جهت عزیمت به سفر:

مسجد کوی دانشگاه تهران واقع در امیر آباد شمالی، خیابان کارگر شمالی، رو به روی خیابان پانزدهم.

زمان: ساعت ۱۴ روز پنج شنبه ۲ شهریورماه

مسیر استفاده از وسایل نقیله عمومی برای رسیدن به مسجد کوی:

از ترمینال جنوب: ورود به مترو خط یک، تعویض خط در ایستگاه دروازه دولت و ورود به خط ۴ (شهید کلاهدوز)، پیاده شدن در ایستگاه انقلاب . خروج از مترو، از ابتدای خیابان کارگر شمالی به سمت امیر آباد با تاکسی تا محل تجمع و یا کمی پیاده روی در خیابان کارگر شمالی و استفاده از اتوبوسهای امیرآباد. پیاده شدن در ایستگاه مسجد کوی

از ترمینال غرب: ۱) ورود به مترو خط ۴ (شهیدکلاهدوز) به سمت انقلاب. پیاده شدن در میدان انقلاب، از ابتدای خیابان کارگر شمالی به سمت امیر آباد با تاکسی….. و یا ۲) ترمینال اتوبوس‌های میدان آزادی. خط بی آر تی آزادی – تهرانپارس . پیاده شدن در ایستگاه انقلاب. از ابتدای خیابان کارگر شمالی به سمت امیر آباد با تاکسی…..

از ترمینال تهرانپارس: بی آرتی تهرانپارس به سمت میدان آزادی. پیاده شدن در ایستگاه انقلاب. از ابتدای خیابان کارگر شمالی به سمت امیر آباد با تاکسی…..

 

اطلاعیه شماره ۷: لیست لوازم ضروری سفر

 

زائران محترم می توانند لیست لوازم ضروری سفر را در ذیل ملاحظه نمایند:

لیست لوزام ضروری سفر (خواهران)

لیست لوازم ضروری سفر (برادران)

 

شماره ۶: اعلام تاریخ رفت و برگشت

 

قابل توجه کلیه زائران، به ویژه دوستان شهرستانی، لطفا طوری برنامه ریزی فرمایید که ظهر روز پنج شنبه ۲ شهریورماه ساعت ۱۴ (۲ بعد از ظهر) در محل تجمع در تهران باشید.

محل تجمع جهت عزیمت به سفر: مسجد کوی دانشگاه تهران واقع در امیر آباد شمالی، خیابان کارگر شمالی، رو به روی خیابان پانزدهم.

کروکی محل تجمع و نحوه دسترسی در روزهای نزدیک به سفر در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

زمان بازگشت: حرکت از کربلا صبح شنبه ۱۱ شهریور ماه و ان شالله قبل از ظهر یکشنبه ۱۲ شهریور تهران خواهیم بود.

 

اطلاعیه شماره ۵: جلسه توجیهی خواهران

 

به اطلاع کلیه خواهران میرساند  جلسه توجیهی روز جمعه ۲۰ مردادماه از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ ظهر در محل حسینیه هنر واقع در تهران، خیابان ۱۶ آذر، روبه روی خیابان پورسینا، پلاک ۶۰ برگزار میگردد.

 

 

 

 

 

شماره ۴: مهلت پرداخت واریز قسط دوم و نحوه ارسال گذرنامه

کلیه زائران می بایستی تا تاریخ اول مرداد ماه قسط دوم یعنی مبلغ ۳۰۰ هزار تومان را به همان شیوه قبلی خواهران بانک پاسارگارد به شماره کارت ۹۴۸۸-۰۰۰۱-۲۹۱۹-۵۰۲۲ و برادران بانک ملی به شماره کارت ۳۹۸۲-۹۹۵۲-۹۹۱۱-۶۰۳۷ به نام انجمن دانشگاهی توسعه علمی فرهنگی عتبات عالیات واریز نمایند و تصویر فیش را برای رابط ثبت نام خود ارسال نمایند.

همچنین کلیه زائران می بایست برای تکمیل مدارک خود گذرنامه های خود را به ادرس تهران. خیابان فلسطین. پایین تر از میدان فلسطین. نبش کوچه فتحی. پلاک ۱۵۷ (ساختمان پزشکان). طبقه همکف. واحد ۷، کدپستی ۱۴۱۶۹۶۳۷۶۳- دفتر انجمن دانشگاهی توسعه علمی و فرهنگی عتبات عالیات پست نمایند.

زائران تهرانی می توانند حضورا برای تحویل گذرنامه خود اقدام نمایند. لازم است این عزیزان قبل از مراجعه به دفتر انجمن با رابط خود تماس بگیرند و طبق زمان اعلام شده از سوی رابط به دفتر مراجعه نمایند.

 

 

 

اطلاعیه شماره سه: نحوه واریز وجه

کلیه زائران توجه داشته باشند برای واریز وجه بصورت زیر اقدام نمایید:
خواهران:
مبلغ ۷۵۰ تومان (کل هزینه سفر) و یا مبلغ ۴۵۰ تومان (قسط اول) را به بانک پاسارگاد به شماره ۹۴۸۸-۰۰۰۱-۲۹۱۰-۵۰۲۲
به نام انجمن دانشگاهی توسعه علمی و فرهنگی عتبات عالیات واریز نمایند
ضروری است هر فردی نام و نام کامل خانوادگی خود را بر روی فیش واریزی نوشته و تصویر فیش را برای رابط ثبت نام خود ارسال نماید.

برادران:
مبلغ ۷۵۰ تومان (کل هزینه سفر) و یا مبلغ ۴۵۰ تومان (قسط اول) را به بانک ملی به شماره ۳۹۸۰-۹۹۵۲-۹۹۱۱-۶۰۳۷
به نام انجمن دانشگاهی توسعه علمی و فرهنگی عتبات عالیات واریز نمایند
ضروری است هر فردی نام و نام کامل خانوادگی خود را بر روی فیش واریزی نوشته و تصویر فیش را برای رابط ثبت نام خود ارسال نماید.

اطلاعیه شماره دو: (اعلام اسامی، چگونگی تکمیل مدارک و نحوه پرداخت هزینه):

با عرض سلام و آروزی قبولی طاعات و عباداتتون، نتیجه قرعه کشی و اطلاعیه نهایی ثبت نام عرفه ۹۶ به شرح زیر اعلام می گردد:

از کلیه عزیزان اعم از خواهران، برادران و زوجین تقاضا میکنیم که متن اطلاعیه ها را بطور کامل و دقیق مطالعه نمایند، پاسخ کلیه اطلاعات مورد نیاز شما و سوالات احتمالی شما در متن اطلاعیه ها قید گردیده است.

برای کلیه زائران اعم از خواهران و برادران رابط ثبت نام مشخص شده است که در فایل اطلاعیه موجود است، هر نوع سوال در حیطه ثبت نام را با این عزیزان مطرح نمایید.

خواهران

برای مشاهده اطلاعیه خواهران، اسامی زائران و کلیه فرم‌های لازم برای ثبت نام، اینجا را کلیک نمایید.

برای سهولت دسترسی زائران محترم، کلیه فرمهای لازم در ذیل به تفکیک نیز گذاشته شده است:

فرم های خواهران: فرم شماره یک (فرم اولیه ثبت نام)، فرم شماره دو (تعهدنامه محضری) و فرم شماره سه ( بررسی وضعیت سلامت)

 

برادران

برای مشاهده اطلاعیه برادران، اسامی زائران و کلیه فرم‌های لازم برای ثبت نام، اینجا را کلیک نمایید.

برای سهولت دسترسی زائران محترم، کلیه فرمهای لازم در ذیل به تفکیک نیز گذاشته شده است:

فرم های برادران: فرم شماره یک (فرم اولیه ثبت نام)، فرم شماره دو (تعهدنامه محضری)، فرم شماره سه (بررسی وضعیت سلامت)، و فرم شماره چهار (ستاد عمره)

 

زوجین:  

با همه زوجینی که برای سفر انتخاب شده اند تا ۱ تیرماه  تماس گرفته خواهد شد. عدم تماس تا این تاریخ به معنای عدم حضور شما در لیست زوجین منتخب است. بنابراین خواهشمندیم در این زمینه سوال نفرمایید.

 

 

نکات مهم اطلاعیه

  1. افرادی که نام آنها در لیست اصلی قرار گرفته است از ۲۱ خردادماه تا  ۲ تیر ماه رصت دارند با رابط خود تماس گرفته و پس از قطعی کردن حضور خود در سفر از طریق سایت atabe.org با استفاده از کدملی و شماره شناسنامه وارد صفحه شخصی خود شده و نسبت به تکمیل مدارک اقدام نمایند.
  2. ۲٫ کلیه زائران می بایست نسبت به واریز قسط اول یعنی  ۴۵۰ هزار تومان اقدام نمایند. قسط دوم هزینه ۳۰۰ هزار تومان می باشد که زمان و مهلت پرداخت آن از طریق سایت اطلاع رسانی خواهد شد. البته زائرین می توانند کل هزینه سفرکه به صورت علی الحساب ۷۵۰ هزار تومان می­باشد را یکجا واریز نمایند. برای اطلاع از نحوه پرداخت وجه با رابط ثبت نام  خود از روز یکشنبه ۲۱ خردادماه تماس بگیرید.
  3. ۳٫  عدم انجام موارد فوق در مهلت مقرر به منزله انصراف از سفر تلقی میگردد.
  4. ۴٫  برای دریافت اطلاعیه های سفر لطفا عضو کانال تلگرام انجمن شوید به آدرس: https://t.me/atabe95

اگر دریافت پیامک های تبلیغاتی را در تلفن همراه خود مسدود کرده اید، آن را مجددا فعال نمایید تا بتوانید پیامک های انجمن را که از طریق سامانه برایتان ارسال می گردد، دریافت نمایید.

۵٫زائرین محترم توجه داشته باشند در صورت انصراف از سفر بصورت زیر از هزینه سفر آنان کسر خواهد شد:

تا ۱ مردادماه (قبل از واریز قسط دوم) وجهی کسر نمی گردد.

۱ مردادماه تا زمان سفر …….. (در صورت نگرفتن ویزا)……. ۳۵۰ هزار تومان.

۱ مردادکاه  تا زمان سفر (درصورت اخذ ویزا)….. ۵۵۰ هزار تومان

  1. با توجه به ویژگی‌های سفر که بصورت پیاده‌روی می‌باشد، با عرض معذرت از پذیرش افرادی که دچار نقص عضو مخل در پیاده‌روی از قبیل قطع یک یا دو پا، فلج یک یا دو پا، نابینایی کامل و … می‌باشند معذوریم. لازم به ذکر است از آن جایی که امکان بررسی شرایط فوق در ثبت نام اینترنتی برای ما مقدور  نیست، در صورتی که افرادی، با شرایط فوق ثبت نام نمایند و جزء زائران قرار بگیرند در روز حرکت از سوار شدن آنان به اتوبوس‌ها  ممانعت به عمل خواهد  آمد. در ضمن هیچ هزینه‌ای هم عودت داده نخواهد شد. لذا خواهشمندیم دوستانی که مشکلات ذکر شده را دارند از کاروانهایی برای تشرف به عتبات عالیات استفاده نمایند که پیاده‌روی نداشته باشند. پیشاپیش از توجه و همکاری شما سپاسگزاریم.

 

 

اطلاعیه شماره یک:

شرايط و ضوابط سفر :

۱) برگزاري اين اردو با هماهنگی سازمان حج و زیارت انجام ميگيرد. تمامي زائران از  بيمه و ويزا بهره مند ميشوند، اما ارز مسافرتي به كاروان ما تعلق نميگيرد.

۲)طبق برنامه، چند کیلومتر پایانی مسیر نجف تا کربلا را پیاده طی میکنیم. لذا اگر مشکل خاص جسمانی دارید حتما دقت داشته باشید و قبل از تایید نهایی ثبت نام با مسئولان در میان بگذارید. همچنین میزان  پیاده روی کلیه زائرین  در اطلاعیه بعدی اعلام خواهد شد.

۳) بازه زمانی برگزاري سفر حدودا از ۱ الی  ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۶ ميباشد، لذا متقاضيان محترم بایستی برای اين تاريخ آمادگي داشته باشند. تاريخ دقیق متعاقبا اعلام ميگردد.

۴) با توجه به نوسانات قيمت ارز و همچنين عدم قطعيت درباره ي بعضي شرايط اردو، علی الخصوص در این چند وقت اخیر که کشور عراق در شرایط بحرانی قرار داشته و دارد، هزينه شركت در اين سفر علی الحساب ۷۵۰ هزار تومان اعلام ميشود که متقاضيان ميبايست آنرا در دو مرحله پرداخت نمايند. مرحله اول مبلغ۳۵۰۰۰۰ تومان و مرحله دوم مبلغ۴۰۰۰۰۰ تومان شايان ذكر است در صورت انصراف در هر مرحله، هزينه هايي كه كاروان براي شما انجام داده است (هزينه هايي چون : تهيه ويزا ،هماهنگي اسكان عراق ، رزرو اتوبوس ايران و عراق و … از پول شما كسرميگردد و مابقي به شما برگردانده خواهد شد).

تذكر :به دلیل اوضاع کنونی کشور عراق، احتمال لغو سفر و یا تغییر هزینه سفر و تغییر وسیله نقلیه از اتوبوس به هواپیما وجود دارد که لازم است ثبت نام کنندگان این مسائل را در نظر داشته باشند. تصمیم گیری در مورد این مسائل در آینده انجام خواهد گرفت.

۵) متقاضيان محترم در نظر داشته باشند كه محل اسكان در حسينيه هاي عراق ميباشد. حسينيه هاي عراق محدوديت هاي بسيار زيادي در حوزه امكانات بهداشتي ، برق ,  سيستم سرمایشی و ….. دارند كه باعث بروز مشكلات عديده اي مي شود.

۶) از آنجا كه اين سفر در شرايطي تقريبا غير معمول انجام ميگيرد كه شامل پياده روي و تحمل گرماي عراق و کم بودن موکب های بین راهی است، متقاضيان دقت داشته باشند كه بايد از لحاظ روحي و جسمي مهياي اين سفر باشند، و اگر مشكل خاص و يا سابقه بيماري دارند حتما در فرم ثبت نام با دقت و صداقت قيد نمايند، در غير اينصورت انجمن هيچ گونه مسئوليتي در قبال شما ندارد.

۷) شایان به ذکر است اولویت اول برای انتخاب زائرین رده ی سنی زیر۳۰ سال میباشد. (متولدین ۱۳۶۶ به بعد).

۸) اولويت ثبت نام با دانشجويان و طلابي(درحال تحصیل) است كه تابحال به زيارت عتبات مقدسه عراق سفر نكرده اند. همچنين فارغ التحصيلان ميتوانند در اين كاروان ثبت نام كنند. مجددا تاكيد ميشود كه يكي از اولويت هاي اصلي براي ثبت نام عدم تشرف تا به امروز ميباشد. البته محدودیتی برای افرادی که سابقه سفر دارند، وجود ندارد و آنها نیز می توانند ثبت نام بفرمایند.

۹) به دليل محدوديت هاي سفر و وظايفي كه براي زوج هاي جوان در نظر گرفته ميشود كه حتما بايد آنها را انجام داده و در امور اجرايي كاروان كمك نمايند، از ثبت نام زوج هاي جواني  كه در دوران عقد ميباشند معذوريم، همچنين زوج هاي جوان در نظر داشته باشند كه محل اسكان ایشان از يكديگر جدا ميباشند.

۱۰) زوجين گرامي توجه داشته باشند كه هر دو نفرشان(خانم و آقا) جداگانه بايد در قسمت زوجين ثبت نام نمايند.

۱۱) حداقل يكي از زوجين بايد شرايط ثبت نام كنندگان را داشته باشد، در غير اينصورت ثبت نام صورت نميگيرد.

۱۲) حركت كاروان از تهران مي باشد. لذا تمامي زائران بايد براي روز حركت در تهران حضور يابند.

۱۳) مسئوليت عدم ارسال به موقع مدارك و يا ناقص بودن آن و همچنین عدم پرداخت به موقع هزینه سفر به عهده متقاضي

مي باشد و انجمن در برابر حذف افراد از اردو بر اساس مطالب مذكور مختار است.

۱۴) استفاده كردن از كوله هماهنگ انجمن بعنوان ساك براي كل زمان سفر و تکمیل  فرم ها و واريز پول لازم الاجرا ميباشد

۱۵) اطلاعیه های بعدی از طریق سایت atabe.ir یا از طریق کانال تلگرام https://t.me/atabe95  منتشر خواهد شد. لذا ثبت نام کنندگان حتما هر چند روز به این صفحات مراجعه کنند.

 

۱۶) اتباع غیرایرانی نیز می توانند در این سفر ثبت نام کنند.(در هنگام ثبت نام بجای کد ملی و شماره شناسنامه کد گذرنامه خود البته تا ۱۰ رقم را وارد نمایند.)

۱۷) با توجه به اینکه انجمن عتبات عالیات بسیاری از اطلاع رسانی هایش را از طریق پیامک انجام می دهد لذا افرادی که ورودی پیامکهای انبوه و تبلیغاتی خود را مسدود نموده اند نسبت به رفع آن اقدام نمایند.

۱۸) جهت ثبت نام از ۱ تا ۲۰ خردادماه به سایت atabe.org  در اینجا مراجعه نمایید.

۱۹) در ثبت نام دقت شود حتما اطلاعات بصورت فارسی وارد شود.

۲۰) زمانی ثبت نام کامل انجام خواهد شد که کد رهگیری دریافت نمائید.

۲۱) در صورتی که نیاز به ویرایش اطلاعات وجود داشت، با استفاده از شماره شناسنامه و کد ملی از قسمت ثبت نام-ویرایش اطلاعات وارد شوید.

۲۲) پس از انجام قرعه کشی اسامی در همین قسمت اعلام خواهد شد و اقدامات بعدی به اطلاع عزیزان رسانده میشود

نظر بدهید!!!

نظر شما برای “سفر عرفه ۱۳۹۶”

قالب وردپرس