»اطلاعیه :
انجمن دانشگاهی توسعه علمی و فرهنگی عتبات عالیات

پیام پزشکی (۱۲): نقشه از پیش برنامه ریزی شده…

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

سلام بر همه اون‌هایی که قرار زائر حضرت ارباب باشن، این آخرین مطلب ما برای شما قبل از سفر است که در قالب چند نکته خدمتتان عرض می شود؛

  1. ما سعی کردیم در این مدت با توجه به علم و تخصصی که داریم و با توجه به تجربه‌ایی که از سفرهای قبلی داشتیم نکاتی رو جهت ارتقاء سلامت خدمتتون عنوان کنیم و به لطف خدا ۱۰ پیام بهداشتی خدمتتان ارائه شد که امیدواریم براتون مفید بوده باشه اما اینو به عنوان یه درد و دل به شما میگیم ، فکر نکنید وقتی قراره در مورد پیاده‌ روی کربلا صحبت کنیم، صحبت کردن از این چیزهای پیش پا افتاده کار راحتیه ، فکر نکنید مجبور باشی همه اون معنویت و عشق رو بذاری کنار و از کفش و خورد و خوراک بنویسی کار ساده‌ایه!!؟ اما در دستگاه خادمان حضرت ارباب علیه السلام این وظیفه رو به ما سپردن، شما که انتظار ندارید ما در این امر محول شده کوتاهی کنیم!؟ اونوقت چه پاسخی باید به حضرت ارباب علیه السلام بدهیم!؟ دیگه تو دستگاه خدمت حضرت ارباب قرعه‌ی این کار، به نام من دیوانه زدن….
  2. این سفر یه آزمون خوب برای همه اون‌هایی هست که میگن ما منتظریم، آقا بیا، پس چرا دیر شد!؟ آقا شما بیا بقیه‌اش با ما، ما فقط شما رو کم داریم و …. بیایم همه خودامون رو خوب تو این سفر بررسی کنیم، از نظر قوای جسمی، از نظر قدرت تعامل با دیگران، از نظر صبر بر رفتارهای هم گروهی‌ها و مشکلاتی که احیانا در سفر بروز می‌کند، از نظر ولایت‌پذیری، از نظر تعامل با بقیه شیعیان عالم …. بعد ببینیم واقعا اماده‌ایم برای ظهور؟ آنوقت است که می‌فهمیم معنای این همه تاخیر در غیبت را….. شاید بعدش تصمیم بگیریم یه ادم دیگه‌ای بشیم، با اصلاح رفتارها و اندیشه‌ها، با اصلاح خوردن‌ها و نخوردن‌ها، با اصلاح میزان فعالیت‌ها و تحرک‌ها، و …. با اصلاح سبک‌های زندگی‌هایمان، با اسلامی کردنش و تلاش برای اسلامی شدنش…..  
  3. بدونیم رفتن هر کدوم از ماها تو این مسیر اتفاقی و ساده نیست، برنامه‌ریزی شده است، در یک نقشه کاملا بهم پیوسته و دقیق، و هر کسی به تنهایی مرکز این نقشه است، یعنی همه حوادث عالم برنامه‌ریزی شده که اون یه نفر اعمال و رفتار و افکارش محک بخوره، و این که هر کسی مرکز این نقشه است هیچ منافاتی با مرکزیت فرد دیگر در این نقشه نداره!  اصلا همه حوادث این عالم از این جنس هستند، همه زندگی‌هامون تا حالا هم همین جوری بودن ولی ما دقت لازم رو بهشون نداشتیم، حالا بذارید یه کم با این دید به سفر نگاه جزئی‌تری داشته باشیم، برای تک تک ما برنامه‌ریزی شده که مثلا این سفر رو بریم، با عتبه بریم یا نه با یه کاروان دیگه، تو اتوبوس شماره چند باشیم، چه کسی کنارمون بشینه، با چه کسانی همنشین بشیم، چه جوری و با چه حالی وارد حرم بشیم، چه اتفاقاتی برامون تو پیاده‌روی بیفته، چه کسانی سر راه‌مون قرار بگیرن، بیمار بشیم، نشیم  و …. همه‌مون خوب میدونیم که همه اعمال گذشته‌مان در این که چه اتفاقاتی برامون رقم خواهد خورد دخیل بوده و هست…. ولی با گذشته کاری نداشته باشیم، حواسمون باشه تو هر لحظه‌ای که قراره از این به بعد برامون رقم بخوره، داریم آزمایش میشیم و قراره در هر لحظه “احسن عمل” رو انجام بدیم، خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الحَْيَوةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكمُ‏ْ أَحْسَنُ عَمَلا (تبارک/۲)؛ دقت بفرمایید نفرموده عمل خوب و نیکو و شایسته، بلکه فرموده است، احسن عمل. احسن، صفت تفضیلی است؛ یعنی بهترین عمل رو، یعنی عملی رو که بالاتر و بهتر از اون دیگه نیست رو انجام بدیم…. البته یه فرق مهمی این لحظات با همه لحظات قبلی زندگی‌هامون خواهد داشت، اون هم نگاه حضرت اباعبدالله علیه السلام است، میدونید که هر جایی مهمانی دعوت باشید صاحب خانه چشم از مهمان بر نمیدارد و مدام حواسش به میهمان است، و درسته که اگر میهمان کار اشتباهی انجام بدهد صاحب خانه چیزی نمی گوید و حرمت میهمان بودنش را نگه میدارد، اما این که چیزی نمی‌گوید به این معنا نیست که چیزی ندیده باشد… حرمت صاحب خانه را نگه داریم، آن هم چه صاحب خانه‌ای … سرور جوانان بهشت.
  4. ما رو حلال کنید که با اون پیام‌های بهداشتی کذا، حس‌های خوبتون به این سفر رو بهم زدیم و حواستون رو از اون دریای عظیم معرفت و عشق‌ورزی و صفا پرت کردیم، ما دلمون میخواست سالم باشید که بتونید بهره بیشتری از این سفر ببرید.
  5. برای سلامتی همه‌تون صدقه کنار گذاشتیم، که ان شاء الله در کمال صحت و سلامت زائر حضرت ارباب بشید و این زائر بودنتون رو حفظ کنید. همتون رو به خود حضرت اباعبدالله علیه السلام میسپاریم که حصنی محکم‌تر از دامان اهل بیت علیهم السلام نمی‌شناسیم.
  6. ان شاالله که قدر لحظه لحظه‌های سفرتون رو بدونید. دعا کنید برای ظهور حضرت صاحب الزمان، برای سلامتی ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای و برای همه و همه و همه ……
  7. حلال کنید. التماس دعا. یا علی.

  خدا کند که به چشم تو محترم باشم
غلام خوب تو ارباب بی سرم باشم

دعای هر شب ماه محرمم این بود
خدا کند که شب اربعین حرم باشم

نظر بدهید!!!

نظر شما برای “پیام پزشکی (۱۲): نقشه از پیش برنامه ریزی شده…”

قالب وردپرس