»اطلاعیه :
انجمن دانشگاهی توسعه علمی و فرهنگی عتبات عالیات
سفر پیاده روی نجف تا کربلا – نیمه شعبان ( فروردین ۱۴۰۰ )

سفر پیاده روی نجف تا کربلا – نیمه شعبان ( فروردین ۱۴۰۰ )

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

       سفر پیاده روی نجف تا کربلا 

نیمه شعبان ۱۴۰۰

 

انجمن دانشگاهی توسعه علمی و فرهنگی عتبات عالیات طبق روال سال‌های گذشته در نظر دارد، با عنایت اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) بیست و ششمین سفر پیاده‌روی نجف تا کربلا، ویژه دانشجویان، طلاب و فارغ‌التحصیلان را در ایام نیمه شعبان برگزار نماید.

قابل ذکر است انجمن دانشگاهی توسعه علمی و فرهنگی عتبات عالیات علاوه بر فعالیت علمی و فرهنگی در حوزه عتبات مقدسه، سالیانه در ایام اربعین، نیمه شعبان و عرفه زیارت پیاده‌روی نجف تا کربلا و اعتکاف رجبیه در مسجد کوفه را برای دانشجویان، فارغ التحصیلان و طلاب برگزار می‌نماید.

 

 

 

 

 

اطلاعیه ی شماره ۲ :

باتوجه به شیوع کرونا ی انگلیسی و تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونای ایران و دولت عراق در رابطه با سفر های عتبات عالیات در ایام نیمه ی شعبان ، با پیگیری ها و بررسی های مختلف انجام شده در این زمینه  به این نتیجه رسیدیم که متاسفانه برگزاری این سفر به نوعی غیر ممکن خواهد بود .
لذا لغو قطعی سفر پیاده روی نیمه شعبان ۱۴۰۰ ( به صورت حضوری ) را اعلام می داریم و همانند سفر های اخیر به صورت مجازی برگزار می گردد ، که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
امید است که با عنایت حضرت اباعبدالحسین ( ع ) و دعای خیر عزیزان و بزرگواران زائر و خادم توفیق برگزاری و شرکت در سفر کربلای معلی نصیبمان گردد .

 

 

اطلاعیه ی شماره ۱ :

۱برگزاري اين اردو زیر نظر سازمان حج و زیارت انجام ميگيرد .تمامي زائران از بيمه و ويزاي اين سازمان بهره مند ميشوند، اما ارز مسافرتي به كاروان تعلق نميگيرد.
۲- طبق برنامه، مسیر نجف تا کربلا که در حدود ۹۰ کیلومتر میباشد را پیاده طی میکنیم. لذا اگر مشکل خاص جسمانی دارید حتما دقت داشته باشید و قبل از تایید نهایی ثبت نام با مسئولان در میان بگذارید.
۳- بازه زمانی برگزاري سفر حدودا از ۱ تا ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ مي باشد( بنا به شرایط ۵ یا ۷ یا ۱۰ روزه ) ، لذا متقاضيان محترم بایستی برای اين تاريخ آمادگي داشته باشند ، تاريخ دقیق سفر متعاقبا اعلام ميگرد.

 

تذكر ۱ : به دلیل اوضاع کنونی کشور عراق و ایران ( شیوع ویروس کرونا ) ، احتمال لغو سفر و یا تغییر شرایط و نحوه ی انجام سفر ( مثلا حسینیه یا هتل ، زمینی یا هوایی ، لغو پیاده روی ) وجود دارد که لازم است ثبت نام کنندگان این مسائل را در نظر داشته باشند. تصمیم گیری در مورد این مسائل در آینده انجام خواهد گرفت.

تذکر ۲ : انجمن دانشگاهی توسعه علمی و فرهنگی عتبات عالیات با توجه به شیوع ویروس کرونا، در صورت عدم منع قانونی از سمت عراق یا ایران ، اقدام به برگزاری سفر مینماید.
با توجه به شرایط خاص امسال(شیوع ویروس کرونا) انجمن در صورت صلاحدید از بین متقاضیان قرعه کشی می نماید و یا ممکن است خود راسا از بین متقاضیان  انتخاب نماید.
تذکر ۳ : توصیه می گردد متقاضیان در صورت لزوم از مراکز و کاروان های دیگر هم بابت ثبت نام پیگیری های لازم را به عمل آورند تا بعدا ادعایی در این رابطه نداشته باشند.
تذکر ۴ : در صورت لزوم و با تشخیص کادر پزشکی از تمامی یا برخی از زائران تست های لازم (تست کرونا ) به عمل می آید یا این که به مراکز بهداشتی و درمانی برای انجام تست معرفی می شوند که هزینه آن به عهده خود متقاضی این سفر می باشد  و در صورت مثبت بودن تست و یا حتی تشخیص کادر پزشکی از همراهی با ایشان در سفر معذوریم. در صورت انجام ندادن تست کرونا توسط فرد معرفی شده، در زمان مقرر ایشان از سفر حذف میگردد.(شرایط پرداخت و کنسلی این افراد در اطلاعیه های بعدی اعلام می گردد.)

تذکر ۵ :در صورت عدم برگزاری سفر نیمه شعبان ۱۴۰۰ ،این سفر همانند سفر نیمه شعبان ، عرفه و اربعین گذشته بصورت مجازی برگزار خواهد گردید.


۴- متقاضيان محترم در نظر داشته باشند كه محل اسكان در حسينيه هاي عراق ميباشد. حسينيه هاي عراق محدوديت هاي بسيار زيادي در حوزه امكانات بهداشتي، برق,  سيستم سرمایشی ، گرمایشی  و .. دارند كه باعث بروز مشكلات عديده اي مي شود. در ضمن اگر توفيق زيارت بقاع متبركه شهرهاي كاظمين و سامرا نصيبمان گردد، اسكان در اين شهرها در حرم هاي مطهر ميباشد.


۵- از آنجا كه اين سفر در شرايطي غير معمول انجام ميگيرد ، متقاضيان دقت داشته باشند كه بايد از لحاظ روحي و جسمي مهياي اين سفر باشند، و اگر مشكل خاص و يا سابقه بيماري دارند حتما در فرم ثبت نام با دقت و صداقت قيد نمايند، در غير اينصورت انجمن هيچ گونه مسئوليتي در قبال شما ندارد.

۶- لازم به ذکر است با توجه به ماهیت سفر پیش رو، بویژه شرایط فرهنگی شهرهای زیارتی کشور عراق و حضور زائران گرامی به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در عراق، پوشش چادر در تمام طول سفر (از محل تجمع در تهران تا پایانه مسافربری تهران در پایان سفر) جزء الزامات این سفر خواهد بود و حضور زائران گرامی در سفر بدون پوشش مذکور توسط انجمن مقدور نمی باشد، فلذا از همسفری با ایشان معذور خواهیم بود.


۷- اولويت ثبت نام با دانشجويان و طلابي (در حال تحصیل) زیر ۳۰ سال است كه تا بحال به زيارت عتبات مقدسه عراق مشرف نشده اند. همچنين فارغ التحصيلان ميتوانند در اين كاروان ثبت نام كنند. مجددا تاكيد ميشود كه يكي از اولويت هاي اصلي براي ثبت نام عدم تشرف تا به امروز ميباشد.البته محدودیتی برای ثبت نام افرادی که سابقه سفر دارند، وجود ندارد.


۸- به دليل محدوديت هاي سفر و وظايفي كه براي زوج هاي جوان در نظر گرفته ميشود كه حتما بايد آنها را انجام داده و در امور اجرايي كاروان كمك نمايند، از ثبت نام زوج هاي جواني  كه در دوران عقد ميباشند معذوريم، همچنين زوج هاي جوان در نظر داشته باشند كه محل اسكان ایشان از يكديگر جدا ميباشد. توجه داشته باشید که زوج ها حتما باید هردو (خانم و آقا) جداگانه در قسمت زوجین ثبت نام نمایند .

 ۹- حداقل يكي از زوجين بايد شرايط ثبت نام كنندگان را داشته باشد، در غير اينصورت ثبت نام صورت نميگيرد.

 ۱۰- حركت كاروان از تهران مي باشد. لذا تمامي زائران بايد براي روز حركت در تهران حضور يابند.

۱۱- مسئوليت عدم ارسال به موقع مدارك و يا ناقص بودن آن و همچنین عدم پرداخت به موقع هزینه سفر به عهده متقاضي ميباشد و انجمن در برابر حذف افراد از اردو بر اساس مطالب مذكور مختار است.


۱۲- استفاده کردن از كوله هماهنگ انجمن بعنوان ساك براي كل زمان سفر و تکمیل كردن فرم تعهدنامه انجمن لازم الاجرا ميباشد.

 ۱۳-  پس  از انجام قرعه کشی، انتخاب اسامی ، اسامی اعلام خواهد شد و اقدامات بعدی به اطلاع عزیزان خواهد رسید .

۱۴-  مکررا اعلام میگردد در صورتیکه سفر به عراق از سوی ۲ کشور بلامانع باشد و امکان برگزاری سفر و شرایط محیا باشد این سفر انجام می گیرد در غیر این صورت به شکل مجازی برگزار خواهد شد. 

۱۵ با توجه به اینکه انجمن عتبات عالیات بسیاری از اطلاع رسانی هایش را از طریق پیامک انجام می دهد لذا افرادی که ورودی پیامکهای انبوه و تبلیغاتی خود را مسدود نموده اند نسبت به رفع آن اقدام نمایند.

۱۶- جهت ثبت نام می توانید از تاریخ ۱۸ لغایت ۲۸ بهمن ماه سال ۱۳۹۹ از طریق لینک  کلیک بر روی ATABE.IR 

یا از طریق گزینه اردوهای زیارتیدر بالای صفحه و سپس زیرگزینهورودی ثبت ناماقدام نمایید.

 

 

 ————————————————————————————————————————————-

مطالب ، اخبار و اطلاعیه های ما را از طریق سایت http://www.atabe.ir و کانال رسمی متعلق به این انجمن در ایتا , واتساپ , بله , سروش و تلگرام دنبال کنید :

https://atabe.ir/

https://eitaa.com/atab_ir

https://eitaa.com/tarighe_karbala

https://ble.ir/atabe_ir

https://what.sapp.ir/tarighe_karbala

https://t.me/atabe95

https://t.me/tarighe_karbala

نظر بدهید!!!

2 دیدگاه برای “سفر پیاده روی نجف تا کربلا – نیمه شعبان ( فروردین ۱۴۰۰ )”

  1. زهراحدادی

    کاش همراه هم میتونستیم بیاریم

قالب وردپرس