»اطلاعیه :
انجمن دانشگاهی توسعه علمی و فرهنگی عتبات عالیات

سفر اربعین ۹۵

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

ثبت نام سفر پیاده کربلا در ایام اربعین

امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند علامت مومن پنج چیز است؛ ۱) اقامه پنجاه و یک رکعت نماز فریضه و نافله در شبانه روز، ۲) زیارت اربعین، ۳) انگشتر به دست راست کردن، ۴) جبین را در سجده بر خاک گذاشتن، ۵) در نماز بسم الله الرحمن الرحیم را بلند گفتن.

با عنایت اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) ، انشالله پانزدهمین سفر پیاده روی نجف تا کربلا، ویژه دانشجویان، طلاب و فارغ التحصیلان را در ایام اربعین حسینی برگزار می گردد. زمان ثبت نام  ۱۴ شهریور ماه تا  ۵ مهر ماه  ميباشد.

بر مشامم می رسد هر لحظه بوی کربلا 

اطلاعیه شماره چهارده: بسیار بسیار مهم

قابل توجه کلیه زائران

با توجه به قوانین دانشگاه شاهد، صرفا خود زائر میتواند وارد دانشگاه بشود، لذا به هیچ وجه هیچکدام از همراهان زائر امکان ورود به مهدیه دانشگاه شاهد را نخواهند داشت.

در ضمن کلیه زائران خواهر بایستی از پوشش چادر استفاده نمایند.

همچنین درب ورود به دانشگاه درب شماره ۳ میباشد.

 

 

اطلاعیه شماره سیزده: لیست اتوبوسها و شماره تلفنهای ضروری

لیست تلفنهای ضروری را در اینجا ملاحظه نمایید. زائران محترم می توانند شماره تلفنها را در اختیار خانواده خود قرار بدهند تا در بازه زمانی سفر در صورت لزوم بتوانند با مسوولین تماس بگیرند.

اسامی برادران به تفکیک اتوبوسها:

اتوبوس شماره ۱        اتوبوس شماره ۲          اتوبوس شماره ۳           اتوبوس شماره ۴

 

اسامی خواهران به تفکیک اتوبوسها

اتوبوس شماره ۵           اتوبوس شماره ۶          اتوبوس شماره ۷       اتوبوس شماره ۸

 

اطلاعیه شماره دوازده: اطلاعیه فرهنگی

برگزاری مسابقه خاطره نویسی و کتابخوانی و مسابقه عکاسی ویژه بخش فرهنگی سفر اربعین ۹۵٫ جایزه نفر برتر در هر بخش کمک هزینه سفر اربعین نیمه شعبان ۹۶

 

اطلاعیه شماره یازده:لیست لوازم ضروری سفر

لیست لوزام ضروری سفر را در اینجا مشاهده نمایید.

 

اطلاعیه شماره ده: اعلام زمان رفت و برگشت 

ان شاالله حرکت روز یکشنبه ۲۳ ام از تهران، ساعت ۹ صبح، مهدیه دانشگاه شاهد. ناهار روز جرکت با انجمن میباشد که در اتوبوس سرو میگردد.

زمان بازگشت از کربلا ان شاالله ۲ ام یا ۳ ام می‌باشد، بنابراین زائرین محترم توجه داشته باشند با توجه به شرایط کشور عراق و احتمال هماهنگ نشدن اتوبوسها برای بازگشت در ۲ اذرماه، برنامه حضور در شهرهای خود را به گونه ای هماهنگ نمایند که تاخیر یک روزه تداخلی در برنامه کاریشان ایجاد ننماید.

نحوه دسترسی به مهدیه دانشگاه شاهد: در جنب متروی حرم حضرت امام . رحمت الله علیه. اتوبوسهای دانشگاه شاهد (رایگان می باشند) را سوار شده و جلوی درب دانشگاه شاهد پیاده شوید.

از پایانه جنوب: متروی خط یک به سمت کهریزک- پیاده شدن در متروی حرم حضرت امام رحمت الله علیه. اتوبوسهای دانشگاه شاهد. دانشگاه شاهد. مهدیه دانشگاه

از پایانه آزادی (غرب): خط چهار مترو از متروی میدان آزادی به سمت شهید کلاهدوز- پیاده شدن در ایستگاه دروازه دولت. ورود به خط یک مترو به سمت کهریزک. پیاده شدن در متروی حرم حضرت امام رحمت الله علیه. اتوبوسهای دانشگاه شاهد. دانشگاه شاهد. مهدیه دانشگاه

از پایانه آرژانتین: با اتوبوس تا میدان هفت تیر. ورود به مترو خط یک به سمت کهریزک. پیاده شدن در متروی حرم حضرت امام رحمت الله علیه. اتوبوسهای دانشگاه شاهد. دانشگاه شاهد. مهدیه دانشگاه

از پایانه تهرانپارس: خط دو مترو از ایستگاه تهرانپارس به سمت ارم سبز. پیاده شدن در ایستگاه امام خمینی (ره). ورود به خط یک مترو به سمت کهریزک. پیاده شدن در متروی حرم حضرت امام رحمت الله علیه. اتوبوسهای دانشگاه شاهد. دانشگاه شاهد. مهدیه دانشگاه

از راه آهن: خط سه مترو از ایستگاه راه آهن به سمت نوبنیاد. پیاده شدن در ایستگاه ولیعصر. ورود به خط چهار به سمت شهید کلاهدوز. پیاده شدن در ایستگاه دروازه دولت. ورود به خط یک مترو به سمت کهریزک. پیاده شدن در متروی حرم حضرت امام رحمت الله علیه. اتوبوسهای دانشگاه شاهد. دانشگاه شاهد. مهدیه دانشگاه

از فرودگاه مهرآباد: عمرا اگر آدرس بدم هر کسی با هواپیما بیاد تا تهران، از اون ور باید با دربست بیاد تا محل تجمع که حالش جا بیاد!

پیامهای پزشکی سفر

تا زمان سفر هر روز یک پیام پزشکی روی سایت قرار میگیرد که لینک انها در ذیل این بخش قرار داد میشود. بدیهی است مطالعه آنها به شما برای کسب امادگی برای سفر اربعین کمک خواهد کرد ان شالله.

پیام شماره (۱): آمادگی برای پیاده روی

پیام شماره (۲): کفش و جوراب مناسب برای پیاده روی

پیام شماره (۳): پیشگیری و درمان گرفتگی عضلانی

پیام شماره (۴): ساده اما بسار مهم!!

پیام شماره (۵): یبوست از نوع مسافرتیش!

پیام شماره (۶): تاول های دوست داشتنی!

پیام شماره (۷): امان از سردرد، اونم سردرد میگرنی!

پیام شماره (۸): بخورید از روزی های پاکیزه و حلال….

پیام شماره (۹): نحوه چیدمان وسایل و بستن کوله

پیام شماره (۱۰): چی بپوشیم و چی برداریم پزشکی

اطلاعیه شماره نه: تهیه ارز مسافرتی

قابل توجه زائران گرامی: جهت رفاه حال شما عزیزان، ارز مسافرتی در روز حرکت در محل تجمع موجود و امکان خرید از طریق دستگاه کارتخوان فرهم میباشد.

اطلاعیه شماره هشت: اعلام زمان و مکان جلسه توجیهی

برادران: روز پنج شنبه ۱۳۹۵/۰۸/۱۳ ساعت ۱۴ / مسجد امام صادق علیه السلام واقع در تهران. میدان فلسطین.

حضور کلیه زائران ساکن تهران و البرز در جلسه الزامی است. کوله های سفر در این جلسه توزیع میگردد.

خواهران: روز جمعه ۱۳۹۵/۰۸/۱۴ ساعت ۱۴/ حسینیه هنر واقع  در تهران،خیابان ۱۶ آذر، روبروی خیابان پورسینا،پلاک ۶۰٫

حضور کلیه زائران ساکن تهران و البرز در جلسه الزامی است. کوله های سفر در این جلسه توزیع میگردد.

کلیه خواهران گواهی سلامت و تعهد نامه محضری را همراه داشته باشند.

اطلاعیه شماره هفت: تغییر زمان حرکت

با توجه به اعلام رسمی کشور عراق مبنی بر این که روز اربعین در این کشور دوشنبه ۱ آذر ماه می باشد، زمان حرکت از شنبه ۲۲ ام به یکشنبه ۲۳ آبان تغییر یافت. زمان و مکان حرکت متعاقبا اعلام میگردد.

 

اطلاعیه شماره شش:

با توجه به رایزنی های انجام شده هزینه سفر به ۶۹۰ هزار تومان کاهش یافت. بنابراین مبلغ قسط دوم ۳۴۰ هزارتومان میباشد.

زمان قطعی سفر نیز شنبه ۲۲ ام آبان می باشد لطفا برنامه های خود را تنظیم فرمایید/ مهلت واریز قسط دوم ۳ آبان ماه

 

اطلاعیه شماره پنج:

قابل نوجه زائرین گرامی، مهلت ارسال مدارک و واریز قسط اول تا دوشنبه مورخ ۱۳۹۵/۰۷/۱۹ تمدید گردید.

همچنین زائرین محترم می توانند هر گونه سوال پزشکی را با ایمیل های زیر با کادر پزشکی در میان بگذارند.

خواهران : atabemedical1392@yahoo.com

برادران: mohsen.ganjizadeh@gmail.com

اطلاعیه شماره چهار : (اطلاعیه نهایی ثبت نام: اعلام اسامی، چگونگی تکمیل مدارک و پرداخت هزینه) :

ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، نتایج قرعه‌کشی به شرح زیر اعلام می گردد:

برای کلیه زائران اعم از خواهران و برادران رابط ثبت نام مشخص شده است که در فایل اطلاعیه موجود است، هر نوع سوال در حیطه ثبت نام را با این عزیزان مطرح نمایید.

خواهران

برای مشاهده اطلاعیه خواهران، اسامی زائران و کلیه فرم‌های لازم برای ثبت نام اینجا را کلیک نمایید.

برای سهولت دسترسی زائران محترم، کلیه فرمهای لازم در ذیل به تفکیک نیز گذاشته شده است:

فرم های خواهران: فرم شماره یک (تعهدنامه محضری) فرم شماره دو (پرسشنامه بررسی وضعیت سلامت)

 

برادران

برای مشاهده اطلاعیه برادران، اسامی زائران و کلیه فرم‌های لازم برای ثبت نام اینجا را کلیک نمایید.

برای سهولت دسترسی زائران محترم، کلیه فرمهای لازم در ذیل به تفکیک نیز گذاشته شده است:

فرم های برادران: فرم شماره یک (تعهدنامه محضری)، فرم شماره دو (پرسشنامه بررسی وضعیت سلامت)، فرم شماره سه (معافیت تحصیلی)، فرم شماره چهار(ستاد عمره)

 

زوجین:  

با همه افرادی که به عنوان زوج انتخاب شده اند تماس گرفته شده است بنابراین با هر کسی که تماس گرفته نشده است یعنی جزء افراد پذیرفته شده نیستند لطفا برای تشرف به سفر از کاروانهای دیگر اقدام نمایید.

 

نکات مهم اطلاعیه:

  1. افرادی که اسامی آنها در لیست اصلی قرار گرفته از ۸ تا ۱۵ مهر ماه فرصت دارند به سایت atabe.org مراجعه نموده و با کد ملی و شماره شناسنامه وارد صفحه شخصی خود شده و نسبت به تکمیل مدارک و واریز قسط اول یعنی ۳۵۰ هزار تومان اقدام نمایند. قسمت دوم قسط۴۰۰ هزار تومان می باشد که باید از تاریخ ۲۴ تا ۳۰ مهرماه نسبت به پرداخت آن اقدام نمائید . البته دوستانی که مایل به پرداخت تمام هزینه ۷۵۰ هزار تومان به صورت یکجا می باشند ، نسبت به این موضوع مانعی نمی باشد .
  2. کلیه زائران برای پرداخت هزینه و مدارک، به پروفایل خود در سایتatabe.orgمراجعه فرمایید. در صورت بروز هرگونه مشکل (که ممکن است به دلیل حجم بالای مراجعات بوجود آید) صبوری به خرج داده و در ساعاتی دیگر اقدام به واریز وجه و ازائه مدارک فرمایید.
  3. زائرین محترم توجه داشته باشند در صورت انصراف از سفر بصورت زیر از هزینه سفر آنان کسر خواهد شد:

تا ۲۴ مهرماه (قبل از واریز قسط دوم) وجهی کسر نمی گردد.

۱ آبان ماه تا زمان سفر …….. (در صورت نگرفتن ویزا)……. ۳۵۰ هزار تومان.

۱ آبان ماه تا زمان سفر (درصورت اخذ ویزا)….. ۵۵۰ هزار تومان

  1. با توجه به ویژگی‌های سفر که بصورت پیاده‌روی می‌باشد، با عرض معذرت از پذیرش افرادی که دچار نقص عضو مخل در پیاده‌روی از قبیل قطع یک یا دو پا، فلج یک یا دو پا، نابینایی کامل و … می‌باشند معذوریم. لازم به ذکر است از آن جایی که امکان بررسی شرایط فوق در ثبت نام اینترنتی برای ما مقدور  نیست، در صورتی که افرادی، با شرایط فوق ثبت نام نمایند و جزء زائران قرار بگیرند در روز حرکت از سوار شدن آنان به اتوبوس‌ها  ممانعت به عمل خواهد  آمد. در ضمن هیچ هزینه‌ای هم عودت داده نخواهد شد. لذا خواهشمندیم دوستانی که مشکلات ذکر شده را دارند از کاروانهایی برای تشرف به عتبات عالیات استفاده نمایند که پیاده‌روی نداشته باشند. پیشاپیش از توجه و همکاری شما سپاسگزاریم.

اطلاعیه شماره سه :

اعلام نتایج قرعه کشی ان شاالله روز ۸ مهرماه می باشد. لیست زائران اصلی و ذخیره در همین سایت اطلاع رسانی می گردد. پس از اعلام نتایج کلیه زائران می بایست با مراجعه به پروفایل خود در سایت atabe. org نسبت به تکمیل مدارک خود و پرداخت قسط اول (۳۵۰ هزارتومان) تا تاریخ ۱۵ مهر اقدام نمایند. لازم به ذکر است با توجه به تجربیات سفرهای گذشته احتمال حضور زائران ذخیره در لیست اصلی بسیار زیاد است بنابراین پیشنهاد می گردد این زائران نیز مدارک خود را برای سفر آماده نمایند.

اطلاعیه شماره دو:

قابل توجه کلیه زائران محترم: با توجه به مذاکرات انجام شده، ان شاالله کاروان در ایام اربعین در کربلا خواهد بود. بنابراین بازه احتمالی سفر ۲۱ آبان تا ۳ آذرماه می باشد. زمان قطعی متعاقبا اعلام میگردد. همچنین پس از اعلام نتایج قرعه کشی هزینه سفر در دو مرحله اخذ خواهدشد. قسط اول ۳۵۰ هزار تومان وقسط دوم ۴۰۰ هزار تومان.

اطلاعیه شماره یک:

* شرايط و ضوابط سفر:
۱)برگزاري اين اردو زیر نظر سازمان حج و زیارت انجام ميگيرد.تمامي زائران از بيمه و ويزاي اين سازمان بهره مند ميشوند، اما ارز مسافرتي به كاروان ما تعلق نميگیرد.

۲)طبق برنامه، مسیر نجف تا کربلا که در حدود ۹۰ کیلومتر میباشد را پیاده طی میکنیم. لذا اگر مشکل خاص جسمانی دارید حتما دقت داشته باشید و قبل از تایید نهایی ثبت نام با مسئولان در میان بگذارید.

۳) بازه زمانی احتمالی برای برگزاري سفر حدودا از ۲۱ آبان تا ۳ آذرماه ميباشد، لذا متقاضيان محترم بایستی برای اين تاريخ آمادگي داشته باشند . تاريخ دقیق متعاقبا اعلام ميگردد.

۴) با توجه به نوسانات قيمت ارز و همچنين عدم قطعيت درباره ي بعضي شرايط اردو، علی الخصوص در این چند وقت اخیر که کشور عراق در شرایط بحرانی قرار داشته و دارد، هزينه تشرف و دریافت خدمات در اين كاروان  علی الحساب ۷۵۰ هزار تومان اعلام مي شود كه متقاضيان مي بايست آنرا پس از اعلام نتایج در دو مرحله پرداخت نمایند. قسط اول ۳۵۰ هزارتومان و قسط دوم ۴۰۰ هزارتومان. شايان ذكر است در صورت انصراف در هرمرحله، هزينه هايي كه كاروان براي شما انجام داده (هزينه هايي چون : تهيه ويزا،هماهنگي اسكان عراق، رزرو اتوبوس ايران و عراق و….) از پول شما كسر ميگردد و مابقي به شما برگردانده خواهد شد.

۵) متقاضيان محترم در نظر داشته باشند كه محل اسكان در حسينيه‌هاي عراق مي باشد. حسينيه‌هاي عراق محدوديت‌هاي بسيار زيادي در حوزه امكانات بهداشتي ، برق،  سيستم گرمایشی و ….. دارند كه باعث بروز مشكلات عديده‌اي مي شود. در ضمن اگر توفيق زيارت بقاع متبركه شهر كاظمين و سامرا نصيبمان گردد، اسكان در اين شهرها در حرم مطهر مي باشد.

۶) از آنجا كه اين سفر در شرايطي تقريبا غير معمول انجام ميگيرد كه شامل پياده روي و شرایط جوی عراق و حضور در جمعيت بالاي ۲۰ ميليوني است، متقاضيان دقت داشته باشند كه بايد از لحاظ روحي و جسمي مهياي اين سفر باشند ، و اگر مشكل خاص و يا سابقه بيماري دارند حتما در فرم ثبت نام با دقت و صداقت قيد نمايند، در غير اينصورت انجمن هيچ گونه مسئوليتي در قبال شما ندارد.

۷) اولويت ثبت نام با دانشجويان و طلابي(درحال تحصیل) زیر ۳۰ سال است كه تابحال به زيارت عتبات مقدسه عراق سفر نكرده‌اند. همچنين فارغ التحصيلان ميتوانند در اين كاروان ثبت نام كنند. مجددا تاكيد ميشود كه يكي از اولويت‌هاي اصلي براي ثبت نام عدم تشرف تا به امروز ميباشد. البته محدودیتی برای افرادی که سابقه سفر دارند، وجود ندارد و آنها نيز مي توانند ثبت نام بفرمايند.

۸) به دليل محدوديت هاي سفر و وظايفي كه براي زوج هاي جوان در نظر گرفته ميشود كه حتما بايد آنها را انجام داده و در امور اجرايي كاروان كمك نمايند، از ثبت نام زوج‌هاي جواني كه در دوران عقد ميباشند معذوريم، همچنين زوج‌هاي جوان در نظر داشته باشند كه محل اسكان ایشان از يكديگر جدا ميباشند. توجه داشته باشید که زوج ها حتما باید هردو (خانم و آقا) جداگانه در قسمت زوجین ثبت نام نمایند.
۹) حداقل يكي از زوجين بايد شرايط ثبت نام كنندگان را داشته باشد، در غير اينصورت ثبت نام صورت نميگيرد.
۱۰) حركت كاروان از تهران مي باشد.لذا تمامي زائران بايد براي روز حركت در تهران حضور يابند.
۱۱) مسئوليت عدم ارسال به موقع مدارك و يا ناقص بودن آن و همچنین عدم پرداخت به موقع هزینه سفر به عهده متقاضي مي‌باشد و انجمن در برابر حذف افراد از اردو بر اساس مطالب مذكور مختار است.

۱۲) استفاده كردن از كوله هماهنگ انجمن بعنوان ساك براي كل زمان سفر و پُر كردن فرم تعهدنامه محضري انجمن در دفاتر اسناد رسمي(كه بعد از واريز پول بايد انجام شود) لازم الاجرا ميباشد.

۱۳) اطلاعیه های بعدی از طریق همین سایت منتشر خواهد شد.

۱۴) اتباع غیرایرانی نیز امکان ثبت نام برایشان فراهم می باشد. این عزیزان حتما بعد از ثبت نام با دفتر انجمن تماس بگیرند. و در فرم ثبت نام بجای کد ملی و شماره شناسنامه، شماره گذرنامه خود را وارد نمایند.

۱۵) پس از انجام قرعه کشی اسامی در همین قسمت اعلام خواهد شد و اقدامات بعدی به اطلاع عزیزان می رسد.

۱۶) با توجه به اینکه انجمن عتبات عالیات بسیاری از اطلاع رسانی هایش را از طریق پیامک انجام می دهد لذا افرادی که ورودی پیامکهای انبوه و تبلیغاتی خود را مسدود نموده اند نسبت به رفع آن ا.قدام نمایند.

 

۱۷) بازه زمانی ثبت نام ۱۴ شهریور  الی ۵ مهر ماه می‌باشد. برای ثبت نام در بازه زمانی ذکر شده  به سایت atabe.orgمراجعه نمایید

شما می توانید جهت تبلیغ حرکت عظیم پیاده روی اربعین از این پوستر در دانشگاه، حوزه، آموزشگاه و فضاهای مجازی استفاده نمایید.

نظر بدهید!!!

نظر شما برای “سفر اربعین ۹۵”

قالب وردپرس