»اطلاعیه :
انجمن دانشگاهی توسعه علمی و فرهنگی عتبات عالیات

سفر نیمه شعبان ۱۳۹۶

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 نوزدهمین سفر پیاده روی نجف تا کربلا (نیمه‌ شعبان ۱۳۹۶)

 

محمّد بن عبد اللَّه بن جعفر حميرى به سلسله روایت از حضرت امام صادق علیه السّلام نقل کرده که آن حضرت فرمودند:

كسى كه قبر مطهّر حضرت امام حسين عليه السّلام را در نيمه شعبان زيارت كند حقتعالى گناهان گذشته و آينده‌‏اش را مى‌آمرزد.

منبع: كامل الزيارت، باب هفتاد و دوم، حدیث نهم

انجمن دانشگاهی توسعه علمی و فرهنگی عتبات عالیات طبق روال سال‌های گذشته در نظر دارد، با عنایت اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) نوزدهیمن سفر پیاده‌روی نجف تا کربلا، ویژه دانشجویان، طلاب و فارغ‌التحصیلان را در ایام نیمه شعبان برگزار نماید.

قابل ذکر است انجمن دانشگاهی توسعه علمی و فرهنگی عتبات عالیات علاوه بر فعالیت علمی و فرهنگی در حوزه عتبات مقدسه، سالیانه در ایام اربعین، نیمه شعبان و عرفه زیارت پیاده‌روی نجف تا کربلا برای دانشجویان، طلاب و فارغ التحصیلان برگزار می‌نماید.

اطلاعیه شماره ۱۳: اعلام زمان و محل تجمع روز حرکت/ لیست اتوبوسها/ تلفنهای ضروری

قابل توجه کلیه زائران، به ویژه دوستان شهرستانی، لطفا طوری برنامه ریزی فرمایید که ظهر روز چهارشنبه ۱۳  ام تهران باشید.

 

محل تجمع جهت عزیمت به سفر: مسجد کوی دانشگاه تهران واقع در امیر آباد شمالی، خیابان کارگر شمالی، رو به روی خیابان پانزدهم.

زمان: ۱۳ اردیبهشت ماه ساعت ۱۴

مسیر استفاده از وسایل نقیله عمومی برای رسیدن به مسجد کوی:

از ترمینال جنوب: ورود به مترو خط یک، تعویض خط در ایستگاه دروازه دولت و ورود به خط ۴، پیاده شدن در ایستگاه انقلاب . خروج از مترو، از ابتدای خیابان کارگر شمالی به سمت امیر آباد با تاکسی تا محل تجمع و یا کمی پیاده روی در خیابان کارگر شمالی و استفاده از اتوبوسهای امیرآباد. پیاده شدن در ایستگاه مسجد کوی

از ترمینال غرب: ۱) ورود به مترو خط ۴ به سمت انقلاب. پیاده شدن در میدان انقلاب، از ابتدای خیابان کارگر شمالی به سمت امیر آباد با تاکسی….. و یا ۲) ترمینال اتوبوس‌های میدان آزادی. خط بی آر تی آزادی – تهرانپارس . پیاده شدن در ایستگاه انقلاب. از ابتدای خیابان کارگر شمالی به سمت امیر آباد با تاکسی……..

 

از فرودگاه مهرآباد: کسی که با هواپیما بیاد تو این گرونی که دیگه ضایع است با اتوبوس بیاد محل تجمع!!!! همون دربست 🙂

 

 

لیست اتوبوسهای خواهران:   اتوبوس شماره یک        اتوبوس شماره دو      اتوبوس شماره سه       اتوبوس شماره چهار

لیست اتوبوسهای برادران:     اتوبوس شماره پنج        اتوبوس شماره شش

لیست تلفنهای ضروری: در اینجا ملاحظه نمایید.

لازم است کلیه زائران شماره اتوبوس خود را به خاطر بسپارند. همچنین لیست تلفنهای ضروری را در اختیار خانواده خود قرار دهند تا در صورت تمایل با مسوولین سفر مرتبط باشند.

اطلاعیه شماره ۱۲: لیست لوازم ضروری سفر

لیست لوازم ضروری سفر را از اینجا ببینید.

اطلاعیه شماره ۱۱: لزوم تحویل گذرنامه ها برای صدور ویزا (بسیار مهم و فوری)

قابل توجه کلیه زائران محترم اعم از خواهران و برادران و زوجین، لازم است برای صدور ویزا کلیه گذرنامه ها تا روز پنج شنبه به دفتر انجمن تحویل داده شود. زائران تهرانی می توانند حضورا برای تحویل گذرنامه به دفتر انجمن مراجعه نمایند. زائران شهرستانی می بایست گذرنامه های خود را از طریق پست ویژه به ادرس انجمن ارسال نمایند. از پست کردن گذرنامه از طریق سایر روشهای پست مثل پست پیشتاز و پست معمولی اجتناب نمایید.

آدرس: تهران پايين تر از ميدان فلسطين نبش كوچه فتحي ساختمان ۱۵۷ پزشكان واحد ۷ دفتر انجمن توسعه علمي فرهنگي عتبات عاليات كد پستي ۱۴۱۶۹۶۳۷۶۳ تلفن : ۶۶۹۶۳۰۵۸-۶۶۹۶۳۰۵۹-

 

اطلاعیه شماره ۱۰: اعلام زمان قطعی سفر و نحوه دریافت کوله ها

زمان حرکت ان شالله چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت می باشد. کلیه زائران طوری برنامه ریزی نمایند که زمان اذان ظهر در محل تجمع باشند. مکان تجمع متعاقبا اعلام می گردد.

زمان برگشت ان شالله یک شنبه ۲۴ ام حرکت از کربلا می باشد و ان شالله روز دوشنبه ۲۵ ام تهران خواهیم بود.

نحوه دریافت کوله:

قابل توجه خواهران: کوله های زائران تهرانی در جلسه توجیهی تحویل داده شده است، در صورتی که هر کدام از زائران تهرانی کوله خود را دریافت نکرده اند با رابط خود تماس بگیرند. کوله های زائران شهرستانی در این هفته پست خواهد شد، نحوه دریافت آن از طریق رابطان ثبت نام  اطلاع رسانی می گردد.

قابل توجه برادران: تحویل کوله های زائران تهرانی در محل دفتر انجمن خواهد بود که زمان و آدرس دقیق اطلاع رسانی خواهد شد و کوله های زائران شهرستانی پست خواهد شد.

اطلاعیه شماره ۹: اعلام  زمان و مکان جلسه توجیهی ویژه خواهران

جلسه توجیهی خواهران ان شالله جمعه  اول  اردیبهشت ماه ساعت ۱۵ خواهد بود. حضور کلیه زائران استان تهران و البرز در جلسه ضروری است، لطفا کلیه زائران وقت خود را برای حضور در جلسه هماهنگ فرمایند.

مکان جلسه : حسینیه هنر واقع در خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، نبش خیابان نصرت

کوله های سفر در این جلسه توزیع می گردد.

نمایشگاه  عفاف و حجاب و نمایشگاه کتاب نیز در محل جلسه برقرار خواهد بود.

اطلاعیه شماره ۸: پیامهای پزشکی سفر

پیام شماره ۱: آمادگی برای پیاده روی

پیام شماره ۲: کفش و جوراب مناسب برای پیاده روی

پیام شماره ۳: پیشگیری و درمان گرفتگی عضلانی

پیام شماره ۴: ساده اما بسیار مهم!!

پیام شماره ۵: یبوست از نوع مسافرتیش!!

پیام شماره ۶: امان از سردرد اونم سردرد میگرنی!!

پیام شماره ۷: تاولهای دوست داشتنی!!

پیام شماره ۸: گرمازدگی!

پیام شماره ۹: سوء هاضمه

پیام شماره ۱۰: نحوه چیدمان و بستن کوله

پیام شماره ۱۱: چی برداریم و چی بپوشیم!؟

پیام شماره ۱۲: وبا (التور)

اطلاعیه شماره ۷: مهلت واریز قسط دوم تمدید شد

مهلت واریز قسط دوم (مبلغ ۳۰۰ هزار تومان) از ۲۰ اسفند ماه ۹۵ لغایت ۷ فروردین ماه ۹۶میباشد. لذا زائران محترم در این بازه زمانی می توانند برای واریز قسط دوم از طریق مراجعه به سایت atabe.org  اقدام نمایند. مهلت واریز قسط دوم دو روز تمدید شد بنابراین فقط تا ۹ فروردین  برای واریز و تکمیل مدارک فرصت دارید.

اطلاعیه شماره ۶: اعلام نتایج زوجین

به اطلاع کلیه زوجین محترم می رساند که با کلیه زوجین منتخب تماس گرفته شده است، بنابراین دوستانی که به آن ها اطلاع داده نشده است جزء لیست زوجین برای سفر نیمه شعبان نمی باشند، ضمن عذرخواهی از دوستانی که در لیست سفر قرار نگرفته اند،  این دوستان می توانند برای سفرهای آتی انجمن عتبه در عرفه و اربعین سال آتی اقدام نمایند.

 

اطلاعیه شماره ۵: اعلام عدم نیاز به تکمیل تعهدنامه محضری

برای رفاه حال زائران محترم به اطلاع می رساند به تکمیل تعهدنامه محضری (فرم شماره ۱) در محضر نیازی نیست و صرفا امضا و اثر انگشت خود زائر کفایت میکند

 

اطلاعیه شماره ۴: نحوه ارتباط با کادر پزشکی سفر

زائرین محترم می توانند هر گونه سوال پزشکی را با ایمیل های زیر با کادر پزشکی در میان بگذارند.

خواهران : atabemedical1392@yahoo.com

برادران: mohsen.ganjizadeh@gmail.com

 

اطلاعیه شماره ۳: (اطلاعیه نهایی ثبت نام: اعلام اسامی، چگونگی تکمیل مدارک و نحوه پرداخت هزینه):

با عرض سلام و تسلیت ایام فاطمیه، نتیجه قرعه کشی و اطلاعیه نهایی ثبت نام نیمه شعبان ۹۶به شرح زیر اعلام می گردد:

خواهران

برای مشاهده اطلاعیه خواهران، اسامی زائران و کلیه فرم‌های لازم برای ثبت نام،  اینجا را کلیک نمایید.

برای سهولت دسترسی زائران محترم، کلیه فرمهای لازم در ذیل به تفکیک نیز گذاشته شده است:

فرم های خواهران: فرم شماره یک (تعهدنامه محضری)  فرم شماره دو (پرسشنامه بررسی وضعیت سلامت)

 

برادران

برای مشاهده اطلاعیه برادران، اسامی زائران و کلیه فرم‌های لازم برای ثبت نام، اینجا را کلیک نمایید.

برای سهولت دسترسی زائران محترم، کلیه فرمهای لازم در ذیل به تفکیک نیز گذاشته شده است:

فرم های برادران: فرم شماره یک (تعهدنامه محضری)، فرم شماره دو (پرسشنامه بررسی وضعیت سلامت)، فرم شماره سه (معافیت تحصیلی)، فرم شماره چهار (ستاد عمره)

 

زوجین:  

با همه زوجینی که برای سفر انتخاب شده اند تا ۱۰ اسفند ماه تماس گرفته خواهد شد. عدم تماس تا این تاریخ به معنای عدم حضور شما در لیست زوجین منتخب است. بنابراین خواهشمندیم در این زمینه سوال نفرمایید.

 

نکات مهم اطلاعیه:

۱٫افرادی که اسامی آنها در لیست اصلی قرار گرفته از ۲۳ بهمن تا ۳ اسفند ماه  فرصت دارند  به سایت atabe.org مراجعه نموده و با کد ملی و شماره شناسنامه وارد صفحه شخصی خود شده و نسبت به تکمیل مدارک و واریز قسط اول یعنی  ۴۵۰ هزار تومان اقدام نمایند. قسمت دوم قسط۳۰۰ هزار تومان می باشد. البته دوستانی که مایل به پرداخت تمام هزینه ۷۵۰ هزار تومان به صورت یکجا می باشند ، نسبت به این موضوع مانعی نمی باشد .

  1. کلیه زائران برای پرداخت هزینه و مدارک، به پروفایل خود در سایتatabe.orgمراجعه فرمایید. در صورت بروز هرگونه مشکل (که ممکن است به دلیل حجم بالای مراجعات بوجود آید) صبوری به خرج داده و در ساعاتی دیگر اقدام به واریز وجه و ارائه مدارک فرمایید.
  2. برای دریافت اطلاعیه های سفر لطفا عضو کانال تلگرام انجمن شوید به آدرس: https://t.me/atabe95
  3. اگر دریافت پیامک های تبلیغاتی را در تلفن همراه خود مسدود کرده اید، آن را مجددا فعال نمایید تا بتوانید پیامک های انجمن را که از طریق سامانه برایتان ارسال می گردد، دریافت نمایید.
  4. زائرین محترم توجه داشته باشند در صورت انصراف از سفر بصورت زیر از هزینه سفر آنان کسر خواهد شد:

تا ۳ اسفندماه (قبل از واریز قسط دوم) وجهی کسر نمی گردد.

۳ اسفندماه تا زمان سفر …….. (در صورت نگرفتن ویزا)……. ۳۵۰ هزار تومان.

۳ اسفندماه تا زمان سفر (درصورت اخذ ویزا)….. ۵۵۰ هزار تومان

 

اطلاعیه شماره ۲ : نمدید مهلت ثبت نام

زمان ثبت نام سفر نیمه شعبان ۱۳۹۶ به مدت ۳ روز تمدید شد بنابراین تا ساعت ۲۴ روز ۲۰ بهمن ماه فرصت برای ثبت نام وجود دارد و بعد از آن صفحه ثبت نام بسته خواهد شد.

 

اطلاعیه شماره ۱: شرايط و ضوابط سفر
۱) برگزاري اين اردو زیر نظر سازمان حج و زیارت انجام ميگيرد .تمامي زائران از بيمه و ويزاي اين سازمان بهره مند ميشوند، اما ارز مسافرتي به كاروان تعلق نميگيرد.
۲) طبق برنامه، مسیر نجف تا کربلا که در حدود ۹۰ کیلومتر میباشد را پیاده طی میکنیم. لذا اگر مشکل خاص جسمانی دارید حتما دقت داشته باشید و قبل از تایید نهایی ثبت نام با مسئولان در میان بگذارید.
۳) بازه زمانی برگزاري سفر حدودا از ۱۲تا ۲۴ اردیبهشت ماه ميباشد، لذا متقاضيان محترم بایستی برای اين تاريخ آمادگي داشته باشند. تاريخ دقیق سفر متعاقبا اعلام ميگردد.
۴) با توجه به نوسانات قيمت ارز و همچنين عدم قطعيت درباره ي بعضي شرايط اردو، علی الخصوص در این چند وقت اخیر که کشور عراق در شرایط بحرانی قرار داشته و دارد، هزينه شركت در اين سفر علی الحساب۷۵۰ هزار تومان اعلام ميشود. شايان ذكر است در صورت انصراف در هر مرحله، هزينه هايي كه كاروان براي شما انجام داده است (هزينه هايي چون : تهيه ويزا ، هماهنگي اسكان عراق ، رزرو اتوبوس ايران و عراق و….) از پول شما كسرميگردد و مابقي به شما برگردانده خواهد شد.
تذكر : به دلیل اوضاع کنونی کشور عراق، احتمال لغو سفر و یا تغییر هزینه سفر و تغییر وسیله نقلیه از اتوبوس به هواپیما وجود دارد که لازم است ثبت نام کنندگان این مسائل را در نظر داشته باشند. تصمیم گیری در مورد این مسائل در آینده انجام خواهد گرفت.
۵) متقاضيان محترم در نظر داشته باشند كه محل اسكان در حسينيه هاي عراق ميباشد. حسينيه هاي عراق محدوديت هاي بسيار زيادي در حوزه امكانات بهداشتي، برق,  سيستم سرمایشی و ….. دارند كه باعث بروز مشكلات عديده اي مي شود. در ضمن اگر توفيق زيارت بقاع متبركه شهرهاي كاظمين و سامرا نصيبمان گردد، اسكان در اين شهرها در حرم هاي مطهر ميباشد.
۶) از آنجا كه اين سفر در شرايطي تقريبا غير معمول انجام ميگيرد كه شامل پياده روي و تحمل گرماي عراق و حضور در يك جمعيت بالاي ۵ ميليوني است، متقاضيان دقت داشته باشند كه بايد از لحاظ روحي و جسمي مهياي اين سفر باشند، و اگر مشكل خاص و يا سابقه بيماري دارند حتما در فرم ثبت نام با دقت و صداقت قيد نمايند، در غير اينصورت انجمن هيچ گونه مسئوليتي در قبال شما ندارد.
۷) اولويت ثبت نام با دانشجويان و طلابي (درحال تحصیل) است كه تابحال به زيارت عتبات مقدسه عراق سفر نكرده اند. همچنين فارغ التحصيلان ميتوانند در اين كاروان ثبت نام كنند. مجددا تاكيد ميشود كه يكي از اولويت هاي اصلي براي ثبت نام عدم تشرف تا به امروز ميباشد.البته محدودیتی برای ثبت نام افرادی که سابقه سفر دارند، وجود ندارد.
۸) به دليل محدوديت هاي سفر و وظايفي كه براي زوج هاي جوان در نظر گرفته ميشود كه حتما بايد آنها را انجام داده و در امور اجرايي كاروان كمك نمايند، از ثبت نام زوج هاي جواني  كه در دوران عقد ميباشند معذوريم، همچنين زوج هاي جوان در نظر داشته باشند كه محل اسكان ایشان ازيكديگر جدا ميباشد. توجه داشته باشید که زوج ها حتما باید هردو (خانم و آقا) جداگانه در قسمت زوجین ثبت نام نمایند.

 

۹) حداقل يكي از زوجين بايد شرايط ثبت نام كنندگان را داشته باشد، در غيراينصورت ثبت نام صورت نميگيرد.
۱۰) حركت كاروان از تهران مي باشد. لذا تمامي زائران بايد براي روز حركت درتهران حضور يابند.
۱۱) مسئوليت عدم ارسال به موقع مدارك و يا ناقص بودن آن و همچنین عدم پرداخت به موقع هزینه سفر به عهده متقاضي ميباشد و انجمن در برابر حذف افراد از اردو بر اساس مطالب مذكور مختار است.
۱۲) استفاده كردن از كوله هماهنگ انجمن بعنوان ساك براي كل زمان سفر و تکمیل كردن فرم تعهدنامه محضري انجمن در دفاتر اسناد رسمي (كه بعد از واريزپول بايد انجام شود) لازم الاجرا ميباشد.جهت مشاهده فرم به اینجا مراجعه نمایید.

 

۱۳) اطلاعیه های بعدی از طریق سایت atabe.ir یا از طریق کانال تلگرام https://t.me/atabe95  منتشر خواهد شد. لذا ثبت نام کنندگان حتما هر چند روز به این صفحات مراجعه کنند.

 

۱۴) اتباع غیرایرانی نیز امکان ثبت نام برایشان فراهم می باشد. این عزیزان حتما بعد از ثبت نام با دفتر انجمن تماس بگیرند. و در فرم ثبت نام بجای کد ملی و شماره شناسنامه، شماره گذرنامه خود را وارد نمایند.

 

۱۵) پس از انجام قرعه کشی اسامی در همین قسمت اعلام خواهد شد و اقدامات بعدی به اطلاع عزیزان رسانده میشود.

 

۱۶) با توجه به اینکه انجمن عتبات عالیات بسیاری از اطلاع رسانی هایش را از طریق پیامک انجام می دهد لذا افرادی که ورودی پیامکهای انبوه و تبلیغاتی خود را مسدود نموده اند نسبت به رفع آن اقدام نمایند.

۱۷) جهت ثبت نام از تاریخ   ۱  لغایت ۱۷ بهمن ماه به اینجا (abe.org) مراجعه نمایید.

نظر بدهید!!!

نظر شما برای “سفر نیمه شعبان ۱۳۹۶”

قالب وردپرس